2010. márc. 24.

Méregtelenítés

Miért van szükségünk méregtelenítésre, és mit is jelent valójában?

A tavasz az újjászületés ideje. Ilyenkor testünk-lelkünk megújul, amit nagymértékben mi is elősegíthetünk! Télen a kevesebb mozgás, a nehezebb, kalóriadúsabb ételek hatására felszaporodhatnak szervezetünkben a különböző méreganyagok és néhány kiló súlyfelesleg is alattomosan ránk telepedhet.

Ezek elsősorban az élelmiszerek adalékanyagai, a városi levegőben lévő szennyezőanyagok, illetve a téli, megfázásos időszakok antibiotikum-kúráinak maradékai, melyek a mozgásszegény időszakban könnyebben megbújnak bennünk, és főbb kiválasztó szerveinket terhelik: a vesét, májat, tüdőt, a beleket, és a bőrünket. Felhasznált energiánk 30%-át emésztésre fordítjuk, amit átmenetileg átcsoportosíthatunk a méregtelenítő funkciókra.
A betegségek, allergiák és egyéb problémák leggyakoribb okai a következők:

Egészségtelen életmód
Kiegyensúlyozatlan táplálkozás
Valamint számos külső tényező (stressz, munkahelyi feszültség, stb.)

A szervezetünk egyre jobban elsavasodik, megtelik méreganyagokkal. Ezek ionizált állapotban hozzákötődnek az ízületekhez, a szerveket tápláló erekhez, az idegekhez, a szövetekhez és ezáltal akadályozzák szervezetünk normális működését.

Ősidők óta böjtölnek az emberek, és a különböző vallási kultúrákban is rendszeresen találkozhatunk böjtölési időszakokkal. Az állatvilágban ösztönös viselkedés a böjt, ha valami betegségben szenved az állat, a gyógyulásig visszafogja étkezését.

Hogyan kezdjünk hozzá?
Az egy napos léböjtöt legkönnyebben úgy lehet "átvészelni", hogy az előre elhatározott napon még reggelizünk egy keveset, pl. egy könnyű müzlit, vagy teljes kiőrlésű pirítóst, de semmiképp ne terheljük meg a gyomrunkat! Ezután egész nap "kalória-mentes"folyadékot fogyasszunk, lehetőleg 3 litert legalább! A következő étkezést a másnapi reggeli jelenti, de ekkor is -hasonlóan az előző reggelhez- könnyű ételt vegyünk magunkhoz. Ezzel az időzítéssel a legnehezebb részt átalusszuk, ráadásul alvás közben, nyugalomban még jobban tud méregteleníteni testünk.

A böjtölés egyfajta méregtelenítés, ami nem csak testi, hanem szellemi síkon is zajlik, tehát lelkileg hangolódjunk rá az önként elhatározott táplálék-megvonásra. Tartózkodjunk az élvezeti szerektől ( kávé, dohányzás, alkohol ), biztosítsunk nyugodt feltételeket magunk körül, kerüljük a stresszt.

A böjtnek nagyon sok formája létezik: bizonyos ételféleségek átmeneti megvonásától a teljes léböjtig, amikor is kizárólag folyadékot fogyasztunk néhány napig. A hossza 1 naptól akár 21 napig is terjedhet, ez utóbbi már komoly gyakorlatot és önismeretet igényel. Kezdőként kipróbálhatjuk az 1 napos léböjtöt, hetente ismételve, vagy kezdhetünk néhány napig tartó zöldség- vagy gyümölcs kúrát, amikor tartózkodunk a fehérje és a zsírok fogyasztásától, és étkezésünk nyers, vagy párolt növényféleségeket tartalmaz.

Természetes segítségek

A méregtelenítést különböző növényekkel és táplálék-kiegészítőkkel támogathatjuk. A növényi rostok jelentős béltisztító hatással rendelkeznek (pl. egy evőkanál lenmagot vagy útifűmaghéjat fogyasszunk el, majd egy jó nagy pohár folyadékot is küldjünk utána).
A különböző gyógyteák elősegíthetik a salaktalanítást. Hatásos főzetet készíthetünk csalán-kamilla-citromfű 1:1 arányú keverékéből, melyet lassan, kortyolgatva fogyasszunk, lehetőleg édesítés nélkül. Kiváló méregtelenítő hatást tulajdonítanak a búzafű levének is, mely közvetlenül reakcióba lép az emésztőrendszerben rekedt méreganyagokkal.
A bélflóra helyreállítását elősegíthetjük egy Acidophilus kúrával. Ezt lehetőleg éhgyomorra vegyük be, így hatásosabb. Egy-egy antibiotikum-kúra után a károsodott bélflórában a méregtelenítést segítő hatóanyagok, a vitaminok, és az ásványok nem tudnak megfelelően felszívódni, így kevésbé hatékony böjtölésünk.

Ne feledkezzünk el a folyadék-fogyasztásról! Méregtelenítési időszakban még ez fontosabb, hiszen a tiszta víz szinte "átmossa" szervezetünket, magával sodorva a salakanyagokat!

Ha már minden "belső" segítséget megadtunk szervezetünknek, megettük, amit szeretnénk, és nem ettük, amit nem szeretnénk, már csak egy dolog maradt hátra: a mozgás!

Méregtelenítés kívülről

A méregtelenítés egy totális tisztító program. A bőrünk a legnagyobb szervünk, így a tisztítást nem csupán ételekkel és italokkal, hanem méregtelenítő testápolással is serkenthetjük. Íme néhány tipp:

Méregtelenítő napokon csakis természetes testápoló szereket használjunk
Ha módunkban áll, a méregtelenítő program alatt legalább egyszer szaunázzunk - az egy hónapos program alatt hetente egyszer
A masszázs is segíti a méregtelenítés folyamatát, így masszíroztassunk legalább egyszer a program alatt – vagy havonta egyszer
Esti fürdővizünkbe tegyünk Himalája kristálysót, és feküdjünk a sós vízben kb 20 percig. Kiszívja a bőrön keresztül a toxinokat! Ne ijedjünk meg, egy kicsit izzadni fogunk éjszaka!


Figyelem: akik akármilyen betegségben szenvednek vagy terhesek, orvosi engedély vagy szaktanács nélkül ne méregtelenítsenek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése